Varför du behöver en hemsida

En hemsida idag kan anses som ett måste, speciellt för företag. Och inget kan vara mer sant. Befintliga och potentiella kunder erbjuds tillgång till information oavsett när eller var de behöver den. En hemsida erbjuder möjligheter att ta emot beställningar när och vart som helst i världen, så oavsett vad du säljer eller erbjuder så får du med hjälp en hemsida en enorm marknad.

starta-eget-tips

Anledningarna till att ha en hemsida är många, visste du t.ex. att:
• >4.000.000 människor har tillgång till Internet, bara i Sverige.
• Internet är idag ett vardagligt verktyg i de flesta företag och finns man inte med på Internet så kan man missa viktiga intäktsmöjligheter.
• Internet används av många som telefonkatalog. Syns du inte, finns du inte.
• Genom en hemsida kan kunder, leverantörer och anställda skaffa värdefull information om ditt företag och på så sätt höjs ditt företags trovärdighet.
• En hemsida är som en broschyr som man kan förändra utan kostnad.
• En annons i t ex en tidning är aktuell under en kort tid. På Internet kan du hålla din information ständigt aktuell.

 

Tänk på vad du använder din hemsida till

Alla sidor på nätet säljer något. Till och med skattemyndigheten säljer från sin hemsida. I deras fall handlar det om att förenkla rutiner genom att förse oss med utskriftsvänliga blanketter och information. Hur ska din hemsida göra det? Ska den sälja produkter eller ditt företags goda rykte. Ska hemsidan underlätta för er offlineverksamhet genom att svara på vanliga frågor som kunderna har så att de lättare kan ta beslut om köp av dina produkter eller tjänster utanför nätet?

• Din hemsida positionerar ditt företag.
• Den skapar tillfälle till dialog.
• Den ger dina möjliga kunder chansen att veta något om dig innan ni träffas.
• Den hjälper till att bryta isen.
• Den förstärker ditt säljbrev och dina telefonkontakter.
• Den presenterar ett omedelbart sätt att svara på eventuella frågor.
• Den ger dig trovärdighet.
• Den visar att du är villig att satsa.
• Den kan visa vad du gjort tidigare.
• Den tar bort pressen från försäljningssituationen eftersom kunden kan ta del av information innan ni träffas.
• Den svarar på frågor som kunden har innan frågorna är ställda.

2 reaktioner på ”Varför du behöver en hemsida

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s